Nya kund- och rådgivningsuppgifter till UF-centret fr.om. 1.1.2025
Nyheter
Nyheter
Nya kund- och rådgivningsuppgifter till UF-centret fr.om. 1.1.2025
Käynnissä olevat TE24-, KOTO24- ja KEHA24-hankkeet tuovat mukanaan KEHA-keskukselle uusia lakisääteisiä tehtäviä.
Kun TE-palvelut ja ensisijainen neuvontavelvollisuus niihin liittyen siirtyy kuntien työllisyysalueiden vastuulle, on KEHA-keskukselle säädetty kuitenkin tiettyjä valtakunnallisia vastuita työvoima- ja yrityspalveluiden neuvontapalveluissa.
Tällä hetkellä keskitymme valmistautumisessa siihen, että nämä lakisääteiset tehtävät rakentuisivat häiriöttömästi osaksi KEHA-keskuksen toimintaa, tukien KEHA-keskuksen ja työllisyysalueiden kriittisten tehtävien suorittamista.
Tuotamme tulevat asiakas- ja neuvontapalvelut hyödyntäen moderneja kanavaratkaisuja
Viranomaisyhteistyöhön rakentuvan Tuutti-palvelun ja sen asiointikanavien lisäksi tulemme tarjoamaan henkilö- sekä yritys- ja työnantaja-asiakaspalveluun sähköisiä asiointikanavia sekä chatpalveluja. Tämä mahdollistaa esimerkiksi sen, että kysymykset, jotka eivät kuulu KEHA-keskuksen toimivaltaan, voidaan jouhevasti ohjata oikealle viranomaistaholle ja yhdenmukaisilla menettelyillä.
Palvelukonseptit rakennetaan vastaamaan muuttuvia tarpeita
Sähköisen asioinnin ja palvelun roolin kasvamisen ohella on edelleen tarkoituksenmukaista tarjota myös puhelinpalveluita.
Esimerkiksi jo vakiintuneet, EU-lainsäädäntöön perustuvat valtakunnalliset puhelinpalvelut, kuten Yritys Suomi ja Yrittäjän Talousapu, Work in Finland, tulevat palvelemaan entiseen tapaan.
Muiden olemassa olevien puhelin- ja neuvontapalvelujen osalta palvelukonsepteja tullaan kehittämään vastaamaan jatkuvasti muuttuvan toimintaympäristön tarpeisiin.
Lisätietoja:
KEHA-keskus
Asiakas- ja neuvontapalvelut, 2025 alkaen johtaja Raisa Erma
Valtakunnalliset neuvontapalvelut (ValnNe), projektipäällikkö Leena-Maria Surakka
(etunimi.sukunimi@ely-keskus.fi)
Aiheesta lisää syyskuun uutiskirjeessämme