Valtakunnalliset asiakas- ja neuvontapalvelut

Valtakunnallisten asiakas- ja neuvontapalvelujen toiminnot käynnistyvät 1.1.2025 KEHA-keskukselle asetettujen uusien tehtävien myötä sekä TE24-palvelu-uudistuksen astuttua voimaan.

KEHA-keskuksen järjestämät valtakunnalliset asiakas- ja neuvontapalvelut tarjoavat vuoden 2025 alusta neuvontaa muun muassa työttömyysturvaan, yrityksen perustamiseen ja kehittämiseen sekä sähköiseen asiointiin liittyen.
Neuvontapalveluiden tiedot löytyvät 1.1.2025 alkaen Työmarkkinatorin Ohjeet ja tuki -sivulta.

​​​​​Henkilöasiakkaille

•    Yleisneuvonta työllisyys- ja työttömyysturva-asioissa
•    Neuvonta henkilöasiakkaille työttömyysturva-asioissa siltä osin, kuin asian ratkaisu kuuluu KEHA-keskuksen toimivaltaan
•    Kansainvälisyyteen liittyvä neuvonta ja ohjaus

​Työmarkkinatorin sähköisen asioinnin neuvonta

  • Ma–pe klo 9–15, puh. 0295 025 505 (suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi)  
  • Chat Työmarkkinatorilla

​​​​​Työttömyysturvaneuvonta

  • Ma–pe klo 9–15, puh. 0295 020 701 (suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi)
  • Chat Työmarkkinatorilla 

Yrityksille ja työnantajille

•    Julkiset yritys- ja työnantajapalvelut ja velvoitteet
•    Yritysten perustaminen
•    Talousvaikeuksiin joutuneiden yritysten neuvonta
•    Kansainvälisen rekrytoinnin työnantajaneuvonta

Yritys-Suomi-neuvonta (Työmarkkinatorin sähköisen asioinnin neuvonta mukaan lukien)

Yrittäjän talousapu -neuvonta

Work in Finlandin kansainvälisen rekrytoinnin työnantajaneuvonta

Viranomaisille

​​​•    Työvoimaviranomaisten oikeudellinen tuki sekä muut neuvonta- ja tukipalvelut muun muassa Tuutti-palvelun kautta.
•    Kuntien ja muiden kotoutumisen edistämisen toimijoiden tuki
•    Henkilöasiakkaiden työnhaun ja työttömyysturvan kysymyksissä viranomaistyötä edellyttävä yhteistyö
•    Korvausten ja valtionapujen maksatukseen liittyvä neuvonta Tuutti-palvelun kautta.