Kotoutumisen asiakastietojärjestelmä

Kotoutumisen asiakastietojärjestelmä ja käyttöönotto

Kotoutumisen asiakastietojärjestelmä ja käyttöönotto

Kotoutumisen asiakastietojärjestelmää käytetään kuntien kotoutumispalveluissa. Järjestelmän ensisijaisia käyttäjiä ovat kuntien kotoutumispalveluiden työntekijät. Järjestelmää käytetään verkossa työntekijälle lisättävän henkilökohtaisen käyttöoikeuden kautta.
Kotoutumisen asiakastietojärjestelmästä saatavien tietojen avulla voidaan kehittää kuntien ja hyvinvointialueiden palveluja kotoutujille.

Miten kunnan tulisi ennakoida Kotoutumisen asiakastietojärjestelmän käyttöönottoa?

Koto-AJ voidaan ottaa käyttöön kunnassa KEHA-keskuksen määritteleminä käyttöönottopäivinä. KEHA-keskus on määritellyt vuoden 2025 mahdolliset käyttöönottopäivät, joiden aikana KEHA-keskus tarjoaa päivystystukea kunnille. Vuoden 2026 käyttöönottopäivämäärät ilmoitetaan myöhemmin.
Ohjeet käyttöönottoon on toimitettu kuntiin sähköpostilla Koto-digi-hankkeelle ilmoitetuille yhteyshenkilöille. Ohjeet löytyvät myös Tuutti-palvelusta. Tarvittaessa ohjeet voi pyytää osoitteesta koto-digi@keha-keskus.fi.
Järjestelmän käyttöohjeet, ohjevideot ja koulutusympäristön ohjeet löytyvät Tuutti-palvelusta.