Tietoa meistä

KEHA-keskuksen strategia, arvot ja painopisteet

Strategia ja arvot

KEHA-keskus on valtakunnallinen virasto, joka toimii kehityksen kärjessä ja tiedon ytimessä. Edistämme elinvoimaa ja työllisyyttä yhdessä sidosryhmiemme kanssa. Työvoimapalvelujen uudistuksen myötä roolimme muuttuu ja asiakaskuntamme laajenee. Uudet kuviot vaativat uutta strategiaa.

Otamme toiminnassamme huomioon aluehallinnon yhteisen strategian (AVI-ELY strategia).

Katso 2 min. mittainen video KEHA-keskuksen strategiasta klikkaamalla kuvaa


​​Video: Tussitaikurit Oy / Marker Wizards Ltd
Videon tekstivastine (pdf)
​​​​​​


​​​​​
Voit lukea strategiastamme myös tästä pdf:stä.

Kaikki linkit avautuvat uuteen ikkunaan. ​​​​​​

Arvomme: Asiakaslähtöisyys - Asiantuntijuus - Luottamus - Yhteistyö

Strategiset painopistealueemme

Työmme tuottaa merkittävää lisäarvoa asiakkaillemme. Kehitämme asiakkuuksien johtamista ja toimintamallejamme jatkuvasti. Sen lisäksi teemme suunnitelmallista sidosryhmäyhteistyötä.
Tavoitteet:

  • Asiakaslähtöisyys ja hyvän asiakaskokemuksen varmistaminen ovat organisaatiokulttuurimme ja asiakkuustyömme ytimessä.
  • Meillä on yhteisesti sisäistetty asiakkuuksien johtamisen toimintamalli. Roolit ja vastuut ovat selkeät.
  • Asiakkaamme ja sidosryhmämme kokevat meidän tuottavan heille lisäarvoa ja yhteistyö on vastavuoroista.

Palvelumme ovat helposti saatavilla ja palvelumallimme joustavia. Kehitämme niitä läpinäkyvästi yhdessä asiakkaiden kanssa. Käytämme työssä moderneja alustoja ja teknologioita.
Tavoitteet:

  • Palvelumme ja prosessimme ovat vaikuttavia ja vastaavat asiakas- ja sidosryhmiemme tarpeisiin.
  • Palvelumme ovat helposti saatavilla ja saavutettavissa.
  • Prosessimme ja toimintamallimme ovat kuvattuja ja joustavia.
  • Palvelujen ja prosessien kehittäminen on läpinäkyvää ja sitä tehdään tiiviissä yhteistyössä asiakkaittemme kanssa.

Digitalisaatio valjastetaan asiakkaiden, sidosryhmien ja yhteiskunnan hyödynnettäväksi. Palvelumme ovat sujuvia ja turvallisia.
Tavoitteet:

  • Digitaalisten ratkaisujemme käyttökokemus on sujuvaa sekä asiakkaiden että henkilöstön näkökulmasta.
  • Digitalisaatio on keskeinen mahdollistaja KEHA-keskuksen sekä asiakkaiden palveluiden ja toiminnan uudistamisessa.
  • Digitalisaatio tukee henkilöstömme asiantuntemuksen kohdentumista merkityksellisiin ja lisäarvoa tuottaviin työtehtäviin.

Asiantuntijamme tietävät miten tietoa tuotetaan ja jaetaan laajasti. Kun laadukasta tietoa käytetään oikein, se tukee päätöksentekoa ja uusia ratkaisuja.
Tavoitteet:

  • Tuotamme yhteiskunnallisesti merkittävää ja vaikuttavaa tietoa.
  • KEHA-keskus nähdään luotettavana ja objektiivisena toimijana sekä haluttuna kumppanina tietosisältöjen analysoinnissa ja tuotannossa.

  • Tuottamaamme tietoa hyödynnetään laaja-alaisesti  asiakkaiden ja sidosryhmien päätöksenteossa, toiminnan kehittämisessä ja ennakoinnissa.

Tietotaitoa löytyy laidasta laitaan. Huolehdimme työntekijöidemme hyvinvoinnista, edistämme yhdenvertaisuutta ja pidämme työnteon mallit joustavina.
Tavoitteet:

  • Käytössämme on jatkuvasti muotoutuva joustavan työnteon malli.
  • Työntekijöillämme on mielekkäät työtehtävät ja heidän vastuunsa ja tavoitteensa ovat selkeät.
  • Osaamisemme vastaa toiminnan tarpeita.
  • KEHA-keskus on osallistumiseen kannustava, yhdenvertainen, monimuotoinen ja turvallinen työyhteisö.

Tuotamme merkittävää tietoa yhteiskunnan tarpeisiin ja tuemme asiakkaita ja sidosryhmiä sen hyödyntämisessä. Viestimme vuorovaikutteisesti ja tuomme työmme näkyväksi.

Tavoitteet:

  • KEHA-keskus nähdään merkittävänä yhteiskunnallisena toimijana ja se osallistuu oman toimialansa vahvana asiantuntijana aktiivisesti yhteiskunnalliseen keskusteluun.
  • Viestintämme on monikanavaista ja eri kanavien viestinnän sisällöt on määritelty selkeästi.
  • KEHA-keskus on vahvistanut identiteettiään ja kasvattanut houkuttelevuuttaan työpaikkana.